Oldalak

2017. július 23., vasárnap

Csirkés-füstölt sajtos tortilla



Csirkés-füstölt sajtos tortilla

Hozzávalók:
Tortilla:

  • 13 dkg kukorica liszt
  • 30 dkg búza liszt
  • 1 tk só
  • 2 ek olaj
  • kb 2,3 dl langyos víz
  • 1 csomag sütőpor

Töltelék:

  • 1,2 kg csirkemell
  • kedvenc fűszerkeverék
  • pici olaj

Saláta:

  • kicsi káposzta fele
  • 1 jégsaláta
  • 3 paradicsom
  • 1 kisebb uborka
  • 1 fej lilahagyma
  • 5 szál újhagyma
  • 1 konzerv csemege kukorica
  • 10 dkg feta sajt
  • 10 dkg karaván sajt 

Öntet:

  • 1,5 dl majonéz
  • 0,5 dl tej
  • 1 ek tárkonyecet
  • 1 tk mézes mustár
  • 1 ek worchester szósz
  • 2 ek citromlé
  • 2 ek porcukor
  • 1 mk só
  • 1 csapott mk bors
  • fél mk fokhagymagranulátum

Elkészítés:

  1. A salátához a káposztát legyalultam, a salátát, paradicsomot, paprikát felkockáztam, a hagymákat felszeleteltem, a kukoricát lecsepegtettem. Összeforgattam.
  2. Az öntet hozzávalóit simára kevertem és állni hagytam. Tálalás előtt 20 perccel öntöttem a zöldségekre.
  3. A húst lehet csíkokra vágva sütni vagy szeletben és utána felcsíkozni. A lényeg, hogy sütés előtt szeleteljük/csíkozzuk, befűszerezzük, állni hagyjuk és megsütjük.
  4. A tortillához minden hozzávalót (kb 5 dkg búzalisztet kivéve) a robotgépbe tettem és összedolgoztam a dagasztószárral.
  5. Lisztezett felületre borítottam és összedolgoztam, majd kb 12-14 gombócot készítettem. 5 percre letakartam és hagytam pihenni.
  6. Egyesével lisztezett felületen vékonyra kinyújtottam, majd közepesen forró serpenyőben 2-3 perc alatt mindkét oldalát megsütöttem. Nem kell pirosnak lennie, csak kicsit hólyagosodjon fel és már fordítható is. Egy konyharuhát benedvesítek és ráterítem egy tányérra, majd egy szárazat is ráteszek és erre rakom a már megsült tortillákat, betakarom vele. Melegen tartja és nem is száradnak meg.
  7. Ízlés szerint töltjük: saláta, sült hús, reszelt sajt, feta sajt.Felteker, elfogyaszt.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése