2017. május 28., vasárnap

Oreos mascarponés epres pite sütés nélkül



Előszületésnapi ünneplést tartottunk a múlt héten és ezzel leptem meg a családot. Nagyon finom bűnbeesés és nagyon kevés időt kell rászánni. Viszont 12 óra pihenés kell neki. (Mi ezt nem vártuk meg.) 



Oreos mascarponés epres pite sütés nélkül

Hozzávalók:
Tészta:

  • 35 dkg Oreo keksz
  • 8 dkg olvasztott vaj

Töltelék:

  • 25 dkg mascarpone
  • 1,5 dl tejföl
  • 2 dl habtejszín
  • 0,5 dl tej
  • 1 ek zselatin
  • 2-3 ek porcukor
  • 30 dkg eper +3 nagy eper

Tetejére:

  • 3 dkg dkg vaj
  • 1 ek kakaópor
  • 1 púpos ek cukor

Elkészítés:

  1. A kekszet aprítóval ledaráltam finom morzsásra, majd hozzáadtam az olvasztott vajat és elkevertem.
  2. A piteformába nyomkodtam egyenletesen a morzsát, a széléhez is. Betettem a hűtőbe egy órára.
  3. Utána a tejfölt és a mascarponét simára kevertem. Hozzáadtam a habtejszínt és lekezdtem együtt felverni, majd ízesítettem cukorral.
  4. A tejben elkevertem a zselatint és a mikróban összemelegítettem. Simára kevertem, majd mikor már langyos,akkor kevertem bele a krémbe.
  5. Elővettem a piteformát a tésztára ráöntöttem a krémet. Elsimítottam, majd a tetejére rakosgattam a félbevágott eperszemeket.
  6. Hűtőbe teszem 12 órára. Tálalás előtt egy órával a tetejére valót is elkészítem.
  7. A tetejére a félretett 3 nagy epret botmixerrel leturmixoltam és félretettem a tálaláshoz.
  8. A tetejére a vajat a cukorral és a kakaóporral egy lábosba tettem, majd összeforraltam. Hagytam kihűlni. Ezt is tálalásig félre teszem.
  9. Tálaláskor rácsorgatom a tetejére. Leveszem a piteforma oldalát és szeletelem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése