2017. április 23., vasárnap

Égetett tészta


Eddig ez a tésztaféleség a mumusom volt. De ennek vége! :D Nagyon finom alapot képeztek a profiterolhoz.



Égetett tészta

Hozzávalók:

  • 1 dl víz
  • csipet só
  • 1 tk cukor
  • 6 dkg vaj/margarin
  • 10 dkg liszt
  • 4 tojás

Elkészítés:

  1. A vizet felforraltam a sóval, cukorral és a margarinnal. Egyszerre hozzáadtam a lisztet. Összekevertem, és mérsékelt tűzön, folyamatosan kevergetve csak addig pirítottam, amíg a massza el nem válik az edény falától, az edény alján vékony fehér hártya nem képződik.
  2. Lehúztam a tésztát a tűzről, azonnal, erőteljesen belekevertem 1 tojást, és hagytam majdnem teljesen kihűlni. Áttettem egy keverőtálba, és egyenként, alaposan beledolgoztam a maradék 3 tojást elektromos habverővel.
  3. Sütőpapírral kibéleltem két gáztepsit. A sütőt előmelegítettem 200 °C-ra, az aljába betettem egy forró vízzel ujjnyira felöntött kisebb tepsit. Gőzös sütőben kell sütni.
  4. A tésztát nyomózsákba szedtem, és 3-4 cm távolságra egymástól (sütés közben jócskán megnőnek!) 2-3 cm átmérőjű (profiterol) nagyságú halmokat nyomtam a tepsikbe. Sütőbe tettem, kb középre és 20 perc alatt, aranysárgára sütöttem őket. A sütő ajtaját sütés közben nem szabad kinyitni, mert összeesik a tészta!
  5. A sütőből kivett fánkok tetejét forrón, egy késsel bevágtam, hogy a gőz azonnal távozhasson a belsejükből. Hagyjuk teljesen kihűlni, hogy tölthessük őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése