Oldalak

2017. március 31., péntek

Karamellás-kávés szelet



Szerettem volna valami finom krémes és kávés süteményt enni hétvégén. A karamell párosítása adta magát és egy nagyon-nagyon finom süti kerekedett belőle.




Karamellás-kávés szelet

Tészta:
  • 30 dkg liszt
  • 1 tojás
  • Kb 0,5 dl tej
  • 1 kávés kanál szódabikarbóna 
  • 2 evőkanál holland kakaópor
  • 4 dkg zsír 
  • 15 dkg porcukor
Kávés krém:
  • 1 dl erős kávé
  • 1 dl tej
  • 2 púpos evőkanál liszt
  • 10 dkg vaj/margarin
  • 8 dkg cukor 
Karamellás krém:
  • 12 dkg cukor
  • 3 dl tej
  • 3 púpos evőkanál liszt
  • 20 dkg vaj/margarin 
  • 2 csomag vaníliás cukor 
Elkészítés:
  1. 160-170 fokra előmelegítettem a sütőt. 
  2. A lisztet a porcukorral, kakaóval, szódabikarbónával elkevertem. 
  3. Hozzáadtam a zsírt és összemorzsoltam. A tojással és a tejjel összegyúrtam. 
  4. 3 részre osztottam. Egy kb 25x33as tepsi külső alját bezsíroztam. 
  5. Kinyújtottam az első tésztagombócot és ráterítettem a tepsire. A felesleges, lelógó részeket levágtam. Kb 10 perc alatt megsütöttem. Rácsra borítva hagytam kihűlni. 
  6. A másik kettőt is megsütöttem. 
  7. A kávé krémhez a tejet, kávét és a lisztet simára kevertem és sűrűre főztem. Félretettem hagytam kihűlni. 
  8. A karamellás krémhez a cukorot felolvasztottam és nem túl sötétre karamellizáltam. Felöntöttem a tej felével és hagytam a karamellt feloldódni benne. Vigyázva öntsük a tejet, mert puffoghat a karamell. 
  9. A maradék tejet a liszttel simára kevertem és a karamellás tejhez kevertem. Sűrű krémmé főztem. Pillanatok alatt sűrű lesz. Félretettem hűlni. 
  10. A kávékrémhez a vajat a cukorral habosra kevertem. Hozzáadtam 3 adagban a kávés krémet és jól kihabosítottam. 
  11. A karamellkrémhez a vajat a vaníliás cukorral habosra kevertem és hozzáadagoltam a főzött krémet. Ezt is habosra kevertem. 
  12. Az első lapot a tálcára tettem, majd megkentem a karamellás krém felével. Rátettem a 2. lapot. Kicsit lenyomtam, majd megkentem a kávés krémmel. A 3. lapot is rátettem, lenyomkodtam óvatosan. Megkentem a maradék karamellás krémmel. 
  13. A tetejére szórhatunk összetört grillázst vagy pörkölt cukrot.
  14. Egy éjszakára pihenni hagytam a hűtőben, hogy a lapok megpuhuljanak.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése