Oldalak

2017. január 16., hétfő

Csöröge fánk



Itt a farsangi szezon és az idei első fánkom is elkészült. Ez olyan amit még sosem készítettem. Mindenkinek nagyon ízlett. Egyszerű, gyors és pillanatok alatt eltűnik.



Csöröge fánk

Hozzávalók:
  • 25 dkg liszt
  • 5 dkg vaj
  • csipet só
  • 1 tk porcukor
  • 3 tojás sárgája
  • 1,5 dl tejföl 20%-os

Sütéshez:

  • étolaj

Díszítéshez,fogyasztáshoz:

  • porcukor
  • baracklekvár

Elkészítés:

  1. A lisztet elkevertem a sóval, porcukorral, majd elmorzsoltam a vajjal.
  2. Hozzáadtam a tojások sárgáját és a tejfölt. Hólyagosra kell dagasztani a tésztát.
  3. Fóliába csomagolva 15 percre a hűtőbe tettem pihenni.
  4. A tésztát lisztezett deszkán kb 3 mm vékonyságúra nyújtottam és négyszögekre vágtam. A közepére hosszanti bemetszést ejtettem. Az egyik sarkát a négyszögnek áthúzom a bemetszésen, Így lesz forgács formája.
  5. Miután mindegyiket megformáztam a közben felforrósított olajban egyszer megforgatva készre sütöttem a fánkokat. Szép aranybarnák legyen, de ne süljenek túl, mert akkor kiszáradnak.
  6. A kisült fánkokat papírtörlőre szedve felitattam a fölös olajat, majd porcukorba forgattam.
  7. (Legközelebb nem teszem. Inkább csak egy kicsi porcukorral megszórom a végén az összeset.)
  8. Baracklekvárral kínálva tálaltam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése