2016. június 7., kedd

Gyümölcstorta habcsókos tejszínhabbal




A gyümölcstorta a legjobb sütemény a világon. Gyerekként ez volt az első piskótás süti, amit én készítettem és imádtam.Ez a habcsókos tejszínhab nagyon feldobja.



Gyümölcstorta habcsókos tejszínhabbal

Hozzávalók:
Piskóta

  • 4 tojás
  • 4 ek liszt
  • 4 ek cukor

Krém:

  • 3 ek baracklekvár
  • 2,5 dl tej
  • 1 ek liszt
  • 2 tojás sárgája
  • 2 ek cukor
  • 1 tk vanília aroma
  • 2 dkg vaj

Tetejére:

  • 30 dkg eper
  • 1-1,5 dl víz
  • 1 tk zselatin
  • 1 tk cukor
  • 2,5 dl tejszínhab
  • 1 vaníliás cukor
  • 6 db Habcsók

Elkészítés:
  1. A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A gyümölcstorta formát kizsírozom és lisztezem.
  2. A piskótához a tojásokat szétválasztottam és a fehérjét kemény habbá vertem gépi habverővel.
  3. Beleszórtam apránként a cukrot és tovább habosítottam. Kellőképpen legyen kemény,de szép sima legyen a hab, a cukorszemcsék oldódjanak fel benne. 
  4. Végül a tojások sárgáját is belekevertem egyesével. 
  5. A lisztet óvatosan kevertem bele .Egyenletesen keveredjen el a liszt. Buborékos, habos legyen a tészta állaga a bele dolgozott levegőtől.
  6. Beleöntöttem a formába a tésztát, elsimítottam.
  7. Mérsékelt hőfokon (150) sütöttem készre kb 25 perc alatt a piskótát.
  8. Meglazítom a piskótát a forma széle mentén, majd rácsra borítottam és hagytam kihűlni.
  9. Közben a krémhez a tejet felforraltam. A tojások sárgáját kikevertem a cukorral és a liszttel. A tejjel simára kevertem és hagytam besűrűsödni. Félretettem.
  10. A vajat és a vanília aromát is belekevertem.Hagytam langyosra hűlni.
  11. A kihűlt kihűlt piskótát tortatányérra helyeztem, majd a mélyedést megkentem baracklekvárral.Belesimítottam a krémet, végül kiraktam a félbevágott eperszemekkel.
  12. A vizet a cukorral elkevertem, majd a mikróban megmelegítettem. Beletettem a zselatint is és simára kevertem. Ecset segítségével megkentem az epret a tortán, majd hűtőbe tettem.
  13. Tálalás előtt felvertem a tejszínhabot a vaníliás cukorral, majd beletördeltem a 4 habcsókot. Rásimítottam a torta tetejére, végül a maradék habcsókot a tetejére tördeltem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése