2016. május 17., kedd

Tejfölben sült csirke


A pünkösd hétfői ebédünk volt ez a finom, szaftos csirke. Hihetetlenül omlós lett a hús és nagyon jó hatással volt rá a tejfölben való pácolás. 
Ahogy tegnap megjegyeztem: "Nem ettük, hanem faltuk!"



Tejfölben sült csirke

Hozzávalók:

  • 8 csirke felső comb
  • 2 egész csirkemell 
  • 1 dl fehérbor (elhagyható)
  • 30 dkg gouda vagy más jól olvadó sajt

Páchoz:

  • 6 dl tejföl
  • 1 tk só
  • 1 púpos tk pirospaprika
  • 1 ek majoránna
  • 1 ek bazsalikom
  • 1 tk kakukkfű
  • 1 tk cukor
  • 1 mk őrölt szerecsendió

Elkészítés:

  1. A csirkemelleket lebőröztem és kicsontoztam. 4 darab húst kapok. A combokkal együtt besóztam. Nagy tálba tettem és állni hagytam 20 percet.
  2. A pác hozzávalóit összekevertem, majd a csirkehúsra öntöttem. Jól átforgattam, majd fóliával befedtem. Egész éjszaka a hűtőben pihentettem.
  3. Másnap egy nagyobb tepsibe sorakoztattam  őket a combokat bőrrel lefelé. Ráöntöttem a bort. Befedtem alufóliával és 180 fokos előmelegített sütőbe tettem.
  4. Körülbelül egy óra múlva levettem a fóliát.Megfordítottam a húsokat és hagytam sülni. 
  5. Mikor a bőrük szép piros már, megszórtam a reszelt sajttal.Azt is ráolvasztottam és rápirítottam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése