Oldalak

2016. május 22., vasárnap

Szegfűgombás kacsacomb sajtos-tejszínes újburgonyával


Szerettem volna már kacsát enni,de nem akartam túlzásokba esni, ezért esett a választásom a combokra. A szegfűgomba pedig igencsak jól kiegészítette az ételt.



Szegfűgombás kacsacomb sajtos-tejszínes újburgonyával

Hozzávalók 1 főre:

  • 2 kacsacomb
  • 15 dkg szegfűgomba
  • csipet bors
  • 1/2 mk fokhagyma granulátum
  • 1 ek whisky
  • 1 ek vaj

Köret:

  • 3 közepes újburgonya
  • 10 dkg trappista sajt
  • 1 nagyobb paradicsom
  • 1 tojás
  • 2 dl tejszín
  • pici vaj
  • pici cukor

Elkészítés:
A combokat befűszereztem, majd állni hagytam.
Betettem őket bőrrel lefelé egy tepsibe, majd tettem rá egy evőkanál vajat és a whiskyt is.
Befedtem alufóliával és 40 percig sütöttem így 170 fokos sütőben.
Közben hideg, sós vízben feltettem főni a megtisztított burgonyát és miután felforrt takarékon főztem kb 10 percig. Akkor leszűrtem és elnegyedeltem őket.
Kivajaztam egy jénai tálat és beletettem a burgonyákat, az elnegyedelt paradicsomot is.
A paradicsomot megszórtam cukorral. A tejszínt a tojással és a sajttal, pici sóval összekevertem, majd a burgonyára öntöttem.
A kacsacombokról levettem a fóliát, megfordítottam őket és rászórtam a tisztított gombát.
Betettem a sütőbe a burgonyát is.
Addig sütöttem mindkettő, míg szép piros lett a tetejük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése