2016. május 7., szombat

Spenótos-bolognai lasagne


Mindig is szerettem az olasz tésztákat és ez hála a férjemnek így is maradt eddig. Ő egyenesen rajong értük. Bár ebből a a változatból ő tuti nem evett volna. Nem szereti a spenótot. milyen meglepő, igaz?! Ez egy nagyon megosztó zöldség, pedig mennyire egészséges! 




Spenótos-bolognai lasagne

Hozzávalók:
  • 30 dkg darált hús
  • olaj
  • 1 mk fokhagyma granulátum
  • 4 dl házi paradicsomlé
  • cukor
  • oregánó
  • bazsalikom
  • balzsamecet

Besamel:
  • 10 dkg vaj
  • 10 dkg liszt
  • 10 dkg sajt
  • 1 L tej
  • bors
  • szerecsendió
Összeállításhoz:
  • 1 zacskó lasagne tészta
  • 10 dkg sajt
  • 25 dkg spenót vagy fél konzerv
Elkészítés:
  1. Felforrósítok egy mély serpenyőt.
  2. A forró serpenyőbe olajat öntök, kb 1 evőkanálnyit.
  3. A húst beleteszem és fehéredésig pároltam.
  4. A paradicsomot a ragura öntöttem.
  5. Sóztam, megszórtam fokhagymával. Oregánót, bazsalikomot, cukrot és balzsamecetet adtam hozzá.
  6. Takarékon főztem, kb 15 percet.
  7. A besamel mártáshoz a vajat egy lábosban felolvasztottam, majd a liszttel megpirítottam kicsit. 
  8. Felöntöttem a tejjel.Simára kevertem, fűszereztem és sűrűre főztem.
  9. Végül a sajtot is belereszeltem.
  10. A spenótot egy evőkanál olajon pici sóval borssal megfuttatom, míg összeesik, majd félreteszem.
  11. Fogok egy tepsit és öntök az aljába egy kis besamel mártást. Erre teszek egy réteg tésztát. Bolognai mártás, majd ismét besamel. Ismét tészta besamel, spenót, tészta bolognai, besamel. Tészta és besamel, majd a reszelt sajt.
  12. Előmelegített 160-180 fokos sütőbe tettem és kb 30-40 perc alatt készre sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése