Oldalak

2016. május 6., péntek

Smarni - LVK 6. - Osztrák konyha


A család nagyon szereti a császármorzsát, de smarnit még sosem készítettem. Hála a játéknak, most eljött végre az ideje,hogy ezt is kipróbáljam. Hát engem annyira levett a lábamról,hogy többet sosem akarok császármorzsát enni. Nálam favorit.



Smarni

Hozzávalók:

  • 4 tojás
  • 1 vaníliás cukor
  • 2 ek cukor
  • kb 1,5 dl tej
  • 16 dkg liszt
  • csipet só
  • Ízlés szerint mazsola
  • sütéshez vaj (kb 10 dkg)

Tálaláshoz:

  • porcukor
  • baracklekvár

Elkészítés:

  1. A tojásokat kettéválasztom, majd a tojások sárgáját habosra kevertem a cukrokkal.
  2. Utána felváltva, kis adagokban kevertem hozzá az átszitált lisztet és a tejet. Csomómentesre kevertem.
  3. A tojások fehérjét a sóval kemény habbá vertem. Óvatosan a tésztához kevertem.
  4. Felforrósítottam a serpenyőt és felolvasztottam benne kb 3 dkg vajat, majd a tészta 1/3 részét beleöntöttem. Minden sütésnél újabb adag vajat tettem a serpenyőbe.
  5. Hagytam sülni, majd mikor az alja már megsült, ez kb 2-3 perc megfordítottam. (Ha darabokban megy az sem baj.) A tésztát teljesen átsütöttem és közben nagyobb darabokra vagdostam a fakanállal.
  6. Porcukorral megszórva és egy kis baracklekvárral tálalta.


2 megjegyzés:

  1. Mi mindegyiket smarninak hívjuk. Mamám liszttel készítette, anyósom darával, én meg vegyesen.:))) Sztem nem sok különbség van a kettő között. Így is, úgy is isteni!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erre aztán tényleg mondhatjuk,ahány ház annyi szokás. Nálunk a családban, rokonságban a darás illetve a kombinált a megszokott. Szeretem,finom. Viszont ez a csak liszttel készült verzió... Engem a piskótára emlékeztet, azért pedig oda vagyok. :)

      Törlés