Oldalak

2016. május 12., csütörtök

Pulyka burger füstölt sajtkockákkal




Szeretjük a hamburgert, de hát a bolti hamburger húst nem. Eddig még csak marhahúsból vagy sertésből készítettem. Most viszont hála az odafigyelésnek kipróbáltam pulykából. A sajtkockák igazán feldobták az ízét. A fűszerezése nekünk pont elég volt és ami nagyon fontos a fiam is nagyon elégedetten falatozott belőle.


Pulyka burger füstölt sajtkockákkal

Hozzávalók:
Húspogácsa:

  • 80 dkg darált pulykahús
  • bors
  • 15 dkg karaván sajt
  • 1 tk szárított petrezselyem
  • 1 tk kakukkfű
  • 1 tk bazsalikom
  • 1 tk fokhagyma granulátum

Összeállításhoz:

  • kb 8 hamburgerzsemle (bolti vagy házi)
  • negyed jégsaláta
  • majonéz, mustár, ketchup
  • mozzarella
  • hagymakarikák

Elkészítés:

  1. A fűszerekkel elkevertem a húst.Állni hagytam.
  2. A karaván sajtot kis kockákra vágtam, majd a húshoz kevertem.
  3. Nagy húspogácsákat formáztam belőlük, lenyomkodtam, hogy egyenletes vastagságúak legyenek és sütőpapírral bélelt tepsibe helyeztem őket.
  4. 200 fokon sütöttem meg őket. Mindkét oldalát pirosra sütöttem.
  5. Aztán a mozzarella sajtszeleteket rájuk helyezve ráolvasztottam a húspogácsákra pár perc alatt.
  6. A zsemléket félbe vágtam, majd megkentem kevés majonézzel/mustárral. Ráraktam a nagyobb darabokra vágott salátát. Ismét majonéz, majd jöhetett a húspogácsa és a hagymakarikák, végül ketchup. Ízlés szerint lehet még bele tenni paradicsomot, uborkát.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése