Oldalak

2016. május 16., hétfő

Mozzarellás csirkemell édes paradicsommártásban Hasselback újburgonyával


A véletlenek néha csodás meglepetést tartogatnak. Először nem terveztem mellé paradicsommártást, de aztán megláttam a hűtőben a gyönyörű paradicsomokat és tudtam, hogy így sokkal finomabb vacsoránk lesz. Így is volt. Mind a tíz ujjunkat megnyaltuk utána.




Mozzarellás csirkemell édes paradicsommártásban Hasselback újburgonyával

Hozzávalók:

  • 1 egész csirkemell
  • kakukkfű
  • kevés olaj
  • 15 dkg mozzarella

Mártás:

  • 60 dkg paradicsom vagy konzerv hámozott paradicsom
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 tk só
  • 1 mk bors
  • 2 ek cukor
  • 1 tk petrezselyem
  • 1 ek balzsamecet

Köret:

  • kb 8 közepes újburgonya
  • 6 dkg vaj

Elkészítés:

  1. A csirkemellet kb 4-6 szeletbe vágom mérettől függően, majd sózom és megszórom kakukkfűvel. Kevés olajat is teszek rá, majd állni hagyom.
  2. Felforrósítok egy mélyebb serpenyőt és a csirkemellek mindkét oldalát megpirítottam, Kivettem és félretettem.
  3. A sütőt előmelegítettem 200 fokra.
  4. A burgonyát megpucoltam és beirdaltam vékonyan, mint a szalonnát.
  5. Beraktam a sütőpapíros tepsibe és megsóztam, majd mindegyik tetejére tettem egy kis darab vajat.
  6. Pirosra sütöttem őket.
  7. Közben apróra vágom a fokhagymát, felkockázom a paradicsomot.
  8. A megmaradt zsiradékon megpirítottam a fokhagymát, majd hozzáadtam a paradicsomot. Hagytam párolódni, majd krumplinyomóval kicsit összenyomkodtam. 
  9. Megfűszereztem és pár percig hagytam rotyogni. Megkóstoltam, ha kell még édesítek rajta, majd visszatettem a hússzeleteket. Együtt rotyogtattam 10 percig,
  10. A húsok tetejére tettem 1-1 szelet mozzarella sajtot.Hagytam ráolvadni.
  11. Együtt tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése