2016. május 16., hétfő

Dédmama féle grízes-meggyes palacsinta



Pont két hete készítettem el a Bécsi túrós palacsinta receptjét, ami az egész családnak nagyon ízlett. Meséltem is róla édesanyámnak. Erre ő felidézte, hogy az apukája édesanyja milyen grízes-meggyes palacsintát sütött. Rögtön tudtam, hogy el fogom készíteni. Cseppet sem csalódtam, sőt!




Dédmama féle grízes-meggyes palacsinta

Hozzávalók:
Palacsintához:

  • kb 35 dkg liszt
  • 2 tojás
  • 1 mk szódabikarbóna
  • 1 dl tej
  • kb 4 dl szódavíz
  • csipet só
  • 1 ek cukor

Töltelék:

  • 4 dl búzadara
  • 2 ek olaj
  • 3,5 dl víz
  • 3 ek cukor
  • nagy üveg meggybefőtt
  • 2 dl tejföl + 1 ek cukor

Öntet:

  • 3 dl tej
  • 1 ek cukor
  • 1 vaníliás cukor

Elkészítés:

  1. A palacsintatészta hozzávalóiból csomómentes tésztát keverek. Hagyom pihenni kb 20 percet. 
  2. Hagyományos palacsintákat sütök. (Ha szükséges olajozzuk ki a palacsintasütőt.)
  3. A grízt az olajjal elkeverve megpirítom, míg zsemle színű lesz. Közben folyamatosan keverem, hozzáadom a cukrot is, mikor már szép színe van.Végül öntök rá kb 1,5-2 dl vizet és alaposan elkeverem.  Félreteszem hűlni.
  4. A meggybefőttet lecsepegtetem.
  5. A tejfölt kikeverem a cukorral.
  6. Megtöltöm és feltekerem a palacsintákat. (Kb . 1 nagy evőkanál gríz, 6-8 szem meggy és 1 kisebb evőkanál tejföl rácsorgatva.)
  7. Kivajazok egy nagy jénait. Szép sorjában belefektetem az első sor palacsintát. A második sor keresztben kerül rá és csúsztatva.A kimaradt részekhez félbevágott palacsintákat teszek.
  8. A sütőt közben előmelegítem 200 fokra.
  9. Az öntet hozzávalóit összekevertem, majd a palacsintákra öntöm
  10. Kb 20 perc alatt pirosra sütöttem.
  11. Porcukorral megszórva tálaltam.


2 megjegyzés:

  1. Fincsi lehet! Meg is fogom csinálni Én is! Köszi Melinda,hogy megosztottad velünk!

    VálaszTörlés
  2. Bizony nagyon finom. Nagyon szívesen.

    VálaszTörlés