2016. május 2., hétfő

Bécsi túrós palacsinta


Ez egy fantasztikus desszert. Egyszerű, finom és még mutatós is. Vendégvárónak is nagyon jó. Hűtőben tároljuk addig, de csak a sütés előtt öntsük rá az öntetet. Hideg sütőben kezdjük a sütést. Viszont akkor plusz 20 percet számoljunk az elkészülésre. Biztosak lehetünk a sikerben.




Bécsi túrós palacsinta

Hozzávalók:
Palacsintához:

  • kb 25 dkg liszt
  • 1 tojás
  • 1 mk szódabikarbóna
  • 1 dl tej
  • kb 3 dl szódavíz
  • csipet só
  • 1 ek cukor

Töltelék:

  • 50 dkg túró
  • 2 ek cukor
  • 2 tojás
  • 5 dkg mazsola (én kihagytam)
  • 1 citrom reszelt héja

Öntet:

  • 1 dl tejszín
  • 1 ek cukor
  • 1 vaníliás cukor
  • 1 tojás

Elkészítés:

  1. A palacsintatészta hozzávalóiból csomómentes tésztát keverek. Hagyom pihenni kb 20 percet. 
  2. Hagyományos palacsintákat sütök. (Ha szükséges olajozzuk ki a palacsintasütőt.)
  3. A töltelékhez kikevertem a túrót a cukorral, citromhéjjal, és a tojások sárgájával. 
  4. A tojásfehérjét kemény habbá vertem, majd a töltelékhez kevertem óvatosan, nehogy összetörjön. (Ha mazsola is kerül bele, azt érdemes előre beáztatni meleg vízbe, majd lecsepegtetve belekeverni.)
  5. Megtöltöm és feltekerem a palacsintákat. 
  6. Félbevágom őket, majd egy jénai tálba sorakoztatom őket, hogy egymáson elcsúsztatva feküdjenek.
  7. A sütőt közben előmelegítem 200 fokra.
  8. Az öntet hozzávalóit összekevertem, majd a palacsintákra öntöttem.
  9. Kb 20 perc alatt pirosra sütöttem.
  10. Porcukorral megszórva és eperszeletekkel együtt tálaltam.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése