Oldalak

2016. április 2., szombat

Szalagos fánk


Szalagos fánk (gyorsan)

Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 4 tojás sárgája
  • csipet só
  • 1 ek cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 5 dkg élesztő
  • 8 dkg olvasztott vaj
  • tej,amennyit felvesz
Elkészítés:

  1. Egyszerűen mindent betettem a kenyérsütőgépbe és gyönyörű tésztát dolgoztattam ki vele 20 perc alatt. 
  2. Ezután fél centi vastagságúra nyújtottam és kiszaggattam, majd lisztezett vagy olajozott tálcára sorakoztatjuk őket egymástól picit távolabb. 1 órát pihennek így lefedve.
  3. Egy lábosban sok-sok olajat forrósítottam, majd a fánk közepét kilyukasztva az alsó részükkel lefelé tettem az olajba. 
  4. Fél percig lefedve sütöttem, majd ha szép piros megfordítottam és a másik felét is pirosra sütöttem. 
  5. Kivéve lecsepegtettem és porcukorral megszórtam őket. 
  6. Lekvárral tálaltam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése