2016. április 2., szombat

Rákóczi túrós






Rákóczi túrós

Hozzávalók:
  • 30 dkg liszt
  • 20 dkg vaj
  • 5 dkg porcukor
  • 2 tojás sárgája
  • 1 tk citromlé
  • csipet só
  • 1 vaníliás cukor
Töltelék:
  • 50 dkg túró
  • 10 dkg porcukor
  • 2 tojás sárgája
  • 5 dkg mazsola
  • 2 ek zsemlemorzsa
  • 1 citrom reszelt héja
Tetejére:
  • 4 tojás fehérje
  • 20 dkg porcukor
  • 1 tk citromlé
Díszítés:
  • baracklekvár
Elkészítés:
  1. A tészta hozzávalóit összedolgoztam, majd fóliába csomagolva fél órára a hűtőbe tettem.
  2. Kinyújtottam és beletettem egy nagyobb tepsibe, villával megszurkáltam. 
  3. 180 fokos előmelegített sütőben elősütöttem kb. 15 perc alatt.
  4. Közben kikevertem a tölteléket. 
  5. Rásimítottam a tölteléket és kb 20 perc alatt 160 fokon megsütöttem. 
  6. Végül kemény habbá vertem a tojásfehérjét a cukorral. A citrommal ízesítettem.
  7. Habzsákba töltve berácsoztam vele a süteményt.
  8. Visszatettem a meleg sütőbe és megszárítottam a habot.
  9. Kivettem a süteményt és a rácsokba lekvárt kanalaztam.
  10. Mikor kihűlt szeleteltem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése