Oldalak

2016. április 10., vasárnap

Pudingos meggy torta




Pudingos meggy torta

Hozzávalók:
Piskóta 20 cm es tortaformához:

  • 3 tojás
  • 3 ek cukor
  • 3 ek liszt

Pudingos réteg:

  • 3,5 dl tej
  • 1 csomag vaníliás puding
  • 2-3 ek cukor
  • 1,5 dkg vaj vagy margarin
Meggyes réteg:

  • kb.: 20 dkg magozott meggybefőtt
  • 2,5 dl meggylé
  • 2 ek cukor
  • 3 púpos tk zselatin

Elkészítés:
  1. A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A torta forma aljába szabott sütőpapírt teszek.
  2. A piskótához a tojásokat szétválasztottam és a fehérjét kemény habbá vertem gépi habverővel.
  3. Beleszórtam apránként a cukrot és tovább habosítottam. Kellőképpen legyen kemény, de szép sima legyen a hab, a cukorszemcsék oldódjanak fel benne. 
  4. Végül a tojások sárgáját is belekevertem egyesével. 
  5. A lisztet óvatosan kevertem bele .Egyenletesen keveredjen el a liszt. Buborékos, habos legyen a tészta állaga a bele dolgozott levegőtől.
  6. Beleöntöttem a formába a tésztát, elsimítottam.
  7. Mérsékelt hőfokon sütöttem készre kb 30 perc alatt a piskótát.
  8. Rácsra borítottam, lehúztam a sütőpapírt és hagytam kihűlni.
  9. Közben a pudingot is elkészítettem és még forrón belekevertem 1,5 dkg vajat. Hagytam kihűlni.
  10. A meggyet lecsepegtettem, a levét egy tálban felfogtam.
  11. A kihűlt piskótát egy tortatányérra helyeztem, majd köré csatoltam a sütőformát.
  12. Ráöntöttem a pudingot és elsimítottam, majd rárakosgattam a meggy szemeket, amiket picit bele is nyomtam. Hűtőbe tettem.
  13. Végül a zselatint elkevertem a cukorral és a meggylével, majd összemelegítettem. Picit hagytam hűlni. Mikor már nem olyan forró, a torta tetejére öntöttem és visszatettem pár órára a hűtőbe.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése