2016. április 2., szombat

Mézes-mázas puszedli


Mézes-mázas puszedli

Hozzávalók:
  • 17 dkg porcukor
  • 6 dkg ráma
  • 3 tojás sárgája
  • 1 kávéskanál mézeskalács fűszerkeverék 
  • 17 dkg méz
  • 1,5 dl tej
  • 1 evőkanál szódabikarbóna
  • 50 dkg liszt
Tetejére:
  • 3 tojás fehérje
  • 15 dkg cukor


    Elkészítés:
    1. Összedolgoztam a tésztát. 
    2. Hagytam 3 órát pihenni, majd kis gombócokat formáztam. 
    3. Kivajazott tepsibe tettem őket és kicsit lelapítottam. 
    4. 160-180 fokos sütőben sütöttem, míg szép színe nem lesz.
    5. Máz elkészítése: 3 tojás fehérjét kemény habbá vertem. 
    6. A sütőben megmelegítettem 15 dkg kristálycukor pár perc alatt. NEM szabad megolvadnia!!!!  Kanalanként adtam a habhoz, miközben tovább vertem. Akkor jó, ha a habverőt kihúzva szép csúcsos sapkát tudunk vele csinálni.
    7. Megkentem a még tepsiben lévő puszedliket és 10-15 perc alatt rászárítottam a még forró sütőben. A sütőnek nem kell már bekapcsolva lenni.
    8. Dobozba rakva sokáig eláll, ha nem fogy el pillanatok alatt.

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése