Oldalak

2016. április 2., szombat

Lepény, lepénykenyér





Lepény,lepénykenyér

Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 1 ek zsír+ kenéshez (kacsa,liba,sertés vagy vaj)
  • 2 tk só+ a tetejére
  • 2,5 dkg élesztő
  • kb 3 dl víz
  • kevés parmezán a tetejére (elhagyható)
  • 1 ek búzadara
Elkészítés:
  1. A grízen és a sajton kívül mindent a dagasztóba tettem. 20 percig dagasztottam. Lehet kézzel is! Akkor az élesztőt felfuttatom cukros vízben. 
  2.  Fél óra alatt a duplájára kelesztettem. 
  3. Kinyújtottam fél centi vékonyra és megkentem zsírral, majd megszórtam búzadarával.  
  4. Behajtottam az egyik felét, majd a másik felét is ráhajtottam. Megkentem zsírral. 
  5. Behajtottam az alsó felét, majd a felsőt és ismét megkentem zsírral. Csak vékonyan. 
  6. Bevagdostam a tetejét, mint a pogácsát. 
  7. Megszórtam sóval (és reszelt parmezánnal). 
  8. 20 percig kelesztettem ismét. 180 fokos sütőben pirosra és ropogósra sütöttem. 
  9. Rácsra téve hagytam hűlni, majd feldaraboltam. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése