2016. április 2., szombat

Lencseleves csipetkével és kakaós palacsinta


Lencseleves csipetkével

Hozzávalók:
  • 2 marék lencse
  • 1 ek házi ételízesítő
  • 7 dl víz
  • 1 tojás
  • kb 5-10 dkg liszt
  • petrezselyem zöld
  • kevés zsír
  • 1 mk pirospaprika
  • 2 gerezd zúzott fokhagyma
Elkészítés:
  1. A lencsét a házi ételízesítővel, fokhagymával és a vízzel feltettem főni.
  2. Mikor megpuhult a lencse,kb 1/2 ek zsír és egy ek liszt keverékéből rántást készítettem, amit végül pirospaprikával ízesítettem még.
  3. Csomómentesre kevertem a levesben. 
  4. A tojásból,lisztből és sóból ruganyos tésztát gyúrtam, majd beleszaggattam a rotyogó levesbe. 
  5. Még a tészta puhulásáig főztem, majd megszórtam petrezselyem zölddel és tálaltam.



Kakaós palacsinta 12db
Hozzávalók:
  • 2 tojás
  • kb 15 dkg liszt
  • 1 tk szódabikarbóna
  • csipet só
  • 1 ek cukor
  • kb 5 dl tej
  • 1 ek olaj
Töltelék:
  • 4 ek cukor
  • 2 ek kakaó
Elkészítés:
  1. A hozzávalókból szép folyós, selymes ,csomómentes tésztát kevertem. 
  2. Forró palacsintasütőben kisütöttem, majd cukorral elkevert  kakaóval töltöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése