Oldalak

2016. április 29., péntek

Kakaóval töltött foszlós kalács



Kakaóval töltött foszlós kalács

Hozzávalók:

  • 50 dkg finomliszt
  • 1 mk só
  • 3 ek cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 3 tojás sárgája
  • 2,5 dl 30%-os habtejszin
  • 2 dkg friss élesztő
Töltelék:

  • cukor
  • kakaópor
  • görög joghurt

Tetejére:

  • 1 tojás

Elkészítés:
  1. A gépbe egyszerűen csak belemértem az összes hozzávalót.
  2. A gép segítségével 10 perc alatt összedolgoztam, majd kézzel a deszkán még 5-10 percig dagasztottam. Akkor jó, ha nem ragad a munkalaphoz és a kezünkhöz sem.
  3. A bedagasztott tésztát a deszkán hagytam pihenni és betakartam egy tállal. Kb. 30-40 percig kelni hagytam, szobahőmérsékleten.
  4. Ezután enyhén lisztezett felületre borítottam és kinyújtottam.
  5. Megszórtam a kakaóval elkevert cukorral, majd minél több helyre tettem rá joghurtot.
  6. Feltekertem és rátettem a tepsire.
  7. A megformázott kalácsot azonnal lekentem egy egész, felvert tojással és 30 perc alatt duplájára kelesztettem. 
  8. A sütőt ezalatt előmelegítettem 150-170 fokra. 
  9. A megkelt kalácsot megint lekentem tojással és a forró sütőbe tettem. Kb. 40 perc alatt készre sütöttem, majd rácson hagytam kihűlni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése