2016. április 11., hétfő

Gyrosos lángos



Gyrosos lángos

Hozzávalók:
Lángos:

  • 60 dkg liszt
  • 5 dkg élesztő
  • kb 3,5-4 dl lanygos víz
  • 1 tk cukor
  • 1 ek só

Ragu:

  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 25 dkg darált hús
  • gyrosos fűszerkeverék
  • 1 ek paradicsompüré
  • 1 tk cukor
  • 1 ek olaj

Elkészítés:
  1. Az élesztőt a vízben felfuttattam.
  2. A sóval elkevert liszttel alaposan összedolgoztam. Lágy tésztának kell lennie! 
  3. 1 órára meleg helyre tettem letakarva, hogy a duplájára keljen.
  4. Miután megkelt és kiborítottam a lisztezett deszkára kézzel picit megnyújtottam, majd eldaraboltam egy késsel. 
  5. Kézzel vékonyra és nagyjából kerek formájúra nyújtottam a levegőben, majd forró olajban kisütöttem. Lecsepegtettem a felesleges olajat róla és papírtörlőre szedtem.
  6. Közben elkészítettem a ragut is. A hagymát apróra vágtam és olajon megfuttattam, majd hozzáadtam a darált húst és fehéredésig pároltam. Közben picit megsóztam.
  7. Hozzáadtam a paradicsompürét, végül megszórtam a fűszerkeverékkel és cukorral. Kb.: 5-10 percig forraltam együtt és le is kapcsoltam.
  8. Ezzel a szósszal kentem meg a lángosokat és megszórtam sajttal is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése