Oldalak

2016. április 21., csütörtök

Grízes nudli meggymártással



Grízes nudli meggymártással

Hozzávalók:
Tészta:
  • 50 dkg burgonya
  • kb 20 dkg liszt
  • csipet só
  • 1 tojás
Tetejére:
  • 1 csésze búzadara
  • 1 ek cukor
  • 1 ek olaj
Meggymártás:
  • 1 csésze magozott meggy (lehet befőtt vagy fagyasztott is)
  • 1-2 ek cukor
  • 1-2 dl víz
  • 1 ek étkezési keményítő
  • kevés fahéj és szegfűszeg

Elkészítés:
  1. A krumplit héjastól, sós vízben megfőztem. Utána megpucoltam és összetörtem, majd hagytam kihűlni. 
  2. Összedolgoztam, annyi liszttel amennyit felvesz, de ne legyen túl lágy, jól kezelhető tésztának kell lennie. 
  3. A tészta kígyóvá sodortam, kicsit kilapítottam, majd késsel felvágtam kisujjnyi csíkokra. Kicsit meg is lehet sodorni kézzel. Belisztezve a deszkán hagytam.
  4. A nudlikat sós lobogó vízben kifőztem.
  5. Közben a kevés olajjal és a cukorral együtt megpirítottam a grízt. Mikor már szép aranybarna pici vizet adtam hozzá.
  6. Ebbe a pirított grízbe forgattam a nudlikat.
  7. A meggymártáshoz a keményítőn kívül mindent a lábosba tettem és összeforraltam, majd a keményítőt pici vízzel elkeverve besűrítettem.
  8. Együtt tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése