2016. április 1., péntek

Csípős gyömbéres-narancsos kacsacomb kínai zöldséges tésztával


Csípős gyömbéres-narancsos kacsacomb 
kínai zöldséges tésztával

Hozzávalók:

  • 4 kacsacomb
  • bors
  • 2 gerezd fokhagyma
  • ujjnyi darab gyömbér
  • fél citrom reszelt héja és leve
  • fél narancs reszelt héja és leve
  • 3 ek szójaszósz
  • 1-2 ek méz
  • 3 ek vörösbor vagy víz
  • fél csomag Kentucky csirke fűszerkeverék
  • 2 ek olívaolaj

    Köret:

    • 1 fej hagyma
    • fél csomag spagetti tészta
    • kevés kínai zöldség keverék
    • 1 marék szárított vargánya (elhagyható)
    • 1 marék zöldborsó
    • 2 ek páclé
    • kevés olaj

      Elkészítés:
      1. A combokat megmostam és szárazra töröltem. Sóztam, borsoztam és megszórtam apróra vágott fokhagymával. 
      2. A gyömbért lereszeltem, hozzáadtam a szójaszószt, a vörösbort, a narancs és citrom levét és reszelt héját. 
      3. A combokat beletettem a páclébe és egy egész éjszakára benne hagytam. 
      4. Másnap kivettem a pácból és egy tepsibe tettem a bőrével lefelé. 
      5. A pácléből 2 evőkanálnyit félretettem.
      6. Tettem mellé egy kis zsírt és a pácléből 1 dl mellé öntöttem. Lefedtem alufóliával és betettem a 220 fokra előmelegített sütőbe és visszavettem a hőt 180 fokra. 1 órán át sütöttem lefedve. 
      7. Utána levettem a fóliát, a csirke fűszert összekevertem az olíva olajjal és megkentem a combok mindkét oldalát. Pirosra sütöttem. 
      8. A spagetti tésztát kifőztem. 
      9. A szárított gombát beáztattam.
      10. A hagymát, a borsót és a kínai zöldségkeveréket kevés olajon megpirítottam, hozzáadtam a páclét és a lecsepegtetett gombát, majd a tésztát is.

      Nincsenek megjegyzések:

      Megjegyzés küldése