2016. április 19., kedd

Citrusos-habcsókos rózsakalács - Eleink pünkösdi eledele

Katalin Eleink pünkösdi eledele játékára készítettem még egy kalácsot is. Pünkösdi kalácsra szükség van és egyébként is, szeretjük a kalácsot.

Részlet a Nosalty oldaláról:
A régiek tudták, hogy egy kisbaba születésekor a legfontosabb dolog, hogy az édesanyjával töltsön nyugalomban pár napot. A kieső munkaerőt, a babát dédelgető mamát, azonban valahogy pótolni kellett – ilyenkor lépett a képbe a mátka. Kilencéves kora körül minden kislány mátkát választott magának, olyan barátnőt, aki élete végéig vele maradt, és a nagy pillanatokban mellette állt. A mátkaválasztáskor édes vagy sós kalácsot illett küldeni, kosárban vagy díszes tányéron, pozitív válasz esetén pedig ugyanilyen kelt tésztát kellett visszaküldeni.



Citrusos-habcsókos rózsakalács

Hozzávalók:

  • 70 dkg liszt
  • 1 dl tej
  • 3 dkg élesztő
  • 1 citrom héja + fél leve
  • csipet só
  • 3 kicsi tojás sárgája
  • 2 ek görög joghurt
  • 1 tk vanília aroma
  • 8 dkg cukor + kb 15 ml édesítő
  • 8 dkg olvasztott vaj

Töltelék:

  • 2 tojás fehérje
  • 10 dkg cukor
  • fél narancs leve

Elkészítés:

  1. A lisztet elkevertem a cukorral, sóval és a citrusok reszelt héjával.
  2. A tejet meglangyosítottam egy pici cukorral, majd belemorzsoltam az élesztőt. Vártam míg felfut, majd a liszthez adtam.
  3. A tojások sárgáját, joghurtot és a citrusok levét, vanília aromát is hozzáadtam.
  4. A robotgéppel dagasztottam kb 10 percig, majd elkezdtem hozzá csorgatni lassan az olvasztott vajat.Még 5 percig hagytam dolgozni a gépet.
  5. Egy lisztezett tálba tettem, letakartam és hagytam a duplájára kelni.
  6. Akkor 2 részre osztottam, átgyúrtam a gombócokat és 10 percig ismét pihentettem.
  7. Közben a tojásfehérjét felvertem a cukorral és a narancs lével együtt. Szép csúcsos legyen a hab.
  8. A tésztákat egyesével kinyújtottam, majd megkentem a tojáshabbal és feltekertem, mint a bejglit.
  9. Fogtam egy nagy tepsit és kivajaztam. Mindkét rudat hosszában ketté vágtam. A tepsiben elkezdtem feltekerni, csiga vonalban haladva. 
  10. A sütőt elkezdtem előmelegíteni 160 fokra, addig hagytam a kalácsot ismét pihenni.
  11. Betettem a sütőbe és kb 40 perc alatt készre sütöttem. Rácson hagytam kihűlni.


2 megjegyzés:

  1. Micsoda jópofaság! Sosem láttam ilyet, ki fogom próbálni, köszi!

    VálaszTörlés
  2. Hasonlóakat láttam már és nagyon jó ötletnek tűnt. :D Igazán mutatós

    VálaszTörlés