Oldalak

2016. április 1., péntek

Barátfüle,Lekváros derelye


Barátfüle

Hozzávalók:
  • 4 nagyobb krumpli
  • 1-2 tojás
  • kb 2-3 marék liszt
  • csipet só
  • sütés-főzés álló szilva íz vagy vegyes gyümölcs íz
Tetejére:
  • zsemlemorzsa
  • zsír
  • fahéjas cukor
    Elkészítés:
    1. A krumplikat héjában sós vízben megfőztem. 
    2. Lehúztam a héját,majd összetörtem és hagytam langyosra hűlni. 
    3. Összedolgoztam a liszttel és a tojással. Összegyúrtam, ha ragad még adjunk hozzá lisztet,de ruganyos maradjon a tészta! Hagytam picit pihenni. 
    4. Kinyújtottam kb 0,5-1 cm vastagságúra. 
    5. A felére kis kockákat tettem a szilvaízből 2-3 cm távolságra minden irányban. 
    6. A tészta másik felét ráhajtottam. A köztes részeket a tenyerem élével lenyomkodtam, majd ott eldaraboltam a tésztát. 
    7. A széleket villa segítségével lenyomkodtam, hogy biztosan ne nyíljon szét. 
    8. Sós lobogó vízben pár perc alatt megfőztem. 
    9. A zsemlemorzsát a zsíron megpirítottam és kb 1-2 ek fahéjas cukrot is adtam hozzá. 
    10. A megfőtt lecsepegtetett barátfüleket beleforgattam és kevés fahéjas cukorral megszórva tálaltam.


    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése