2016. április 11., hétfő

Arab kukoricás sütemény - LVK5 Arab konyha




Arab kukoricás sütemény

Hozzávalók:

  • 20 dkg búza liszt
  • 30 dkg kukoricaliszt
  • 10 dkg cukor
  • 15 dkg olvasztott vaj
  • csipet só
  • 4 ek fenyőmag (én ugyan ennyi pirított török mogyorót használtam)
  • 10 dkg aszalt arany mazsola (én a felét aszalt sárgabarackkal helyettesítettem)
  • 5 ek tej

Elkészítés:

  1. A mazsolát meleg vízbe áztattam kb fél órára, a barackot felkockáztam.
  2. A mogyorót száraz serpenyőben megpirítottam és összetörtem.
  3. A liszteket a cukorral és a sóval összevegyítettem, majd mélyedést készítettem a közepébe.
  4. A tejet az olvasztott vajjal együtt a mélyedésbe öntöttem és kemény tésztává gyúrtam.
  5. Hozzádolgoztam az aszalványokat és a mogyorót, majd evőkanálnyi adagokat golyóvá formáztam és sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam őket.
  6. 200 fokos előmelegített sütőben kb 15 perc alatt pirosra és ropogósra sütöttem őket.
  7. Miután kivettem és kihűtöttem őket, porcukorba forgattam a sütiket.Fémdobozban sokáig eláll.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése