Oldalak

2016. április 18., hétfő

Almával töltött egyben sült csirke, pirított burgonya és citromos fejes saláta kaprosan - Eleink pünkösdi eledele

Természetesen főétel is készült Katalin meghirdetett játékára.  Eleink pünkösdi eledele 
Nem volt egyszerű olyan egyben sült csirkét készítenem, aminek a receptje még nem került fel a blogra, ráadásul a diétámba is beilleszthető, de aztán megérkezett az isteni szikra.

Részlet a Nosalty oldaláról:
"Pünkösdkor nemcsak pünkösdi királyt és királylányt választottak, hanem elkezdték a nyári kültéri munkálatokat is, illetve, mint minden ünnepnek, termékenységet és gazdagságot hozó szimbolikája is volt. Ilyenkor még a szegényebb, húst ritkán fogyasztó parasztok is állatot vágtak: juhtenyésztő vidéken báránysült vagy birkapörkölt került az asztalra, „juhszegény" helyeken pedig maradtak a csirkénél, főként egyben megsütve."


Almával töltött egyben sült csirke

Hozzávalók:
  • 1 egész tanyasi csirke
  • 2 egész alma
  • 2 sárgarépa
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 fej fokhagyma
  • kevés bors
  • 2 dl almalé
Elkészítés:
  1. A csirkét besóztam és picit meg is borsoztam kívül-belül. Állni hagytam egy éjszakát a hűtőben. 
  2. Az almákat megpucoltam és nagyobb kockára vágtam. A vörös hagymát megtisztítottam és félbe vágtam. A fokhagymát félbe vágtam. A répát megtisztítottam és vastagabb karikákra vágtam.
  3. Az alma kb felét a csirke hasába tömtem és egy hústűvel a hasán a bőrt összetűztem. Betettem egy tepsibe és a többi zöldséget mellé szórtam. Ráöntöttem az almalevet és befedtem alufóliával.
  4. 160 fokra előmelegített sütőbe tettem és kb 1 órát sütöttem így fóliával lefedve, majd levettem a fóliát és pirosra sütöttem mindenhol grill fokozat segítségével.


Pirított burgonya

Hozzávalók:
  • 8 db közepes saláta burgonya 
  • 1-2 ek olaj
Elkészítés:
  1. A burgonyákat sós vízben héjastól megfőztem. Megpucoltam, majd kockára vágtam. 
  2. Olajjal kikentem a serpenyőt, majd felforrósítottam és megpirítottam a burgonyakockákat.Ilyenkor is még lehet utána sózni, ha szükséges.

Citromos fejes saláta kaprosan

Hozzávalók:
  • 2 fej saláta
  • kb 1 citrom leve
  • 2 ek cukor
  • csipet só
  • 1 ek friss aprított kapor
  • 2 dl víz
Elkészítés:
  1. A saláta külső nagy leveleit leszedtem, majd négybe vágtam.
  2. Megmostam, majd megszórtam a cukor 1/3 részével és a kaporral.
  3. A többi hozzávalót összekevertem és a salátára öntöttem tálalás előtt 10 perccel.

5 megjegyzés:

  1. Nagyon-nagyon guszta ez a csirke! Finom lehetett ez a töltött csirke, főleg a friss salátával!
    Köszi a recepteket, ezt is és az édességet is :-) és a nyomozást is :-)

    VálaszTörlés
  2. Örömmel tettem. :D Bizony,hogy nagyon finom.

    VálaszTörlés
  3. Hú, de fincsit főztél!:) Nem csak szemet gyönyörködtető, de még diétás is - ha kihagyom a krumplit -, máris vittem, köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Ez így van. Számomra a burgonya volt belőle a diétás. Epeműtét után főtt és héjában sült burgonya... Már kezdem unni... De azért persue mást is eszem, mint az a fotón látható.

      Törlés
    2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés