2016. március 7., hétfő

Pavlova



Pavlova

Hozzávalók:

  • 4 tojás fehérje
  • 20 dkg cukor
  • 2 tk fehérborecet vagy almaecet
  • 2 tk étkezési keményítő

Töltelék:

  • 2 dl habtejszín
  • 1 vaníliás cukor
  • ananász
  • gránátalma
  • fagyasztott meggy

Elkészítés:

  1. Előmelegítettem a sütőt 140 fokra, alsó-felső sütéssel.
  2. Közben a tojásfehérjéket elkezdtem felverni, majd mikor már félig felverődött beletettem az összes cukrot és az almaecetet.
  3. Olyan kemény habbá vertem,hogy szép csúcsokat lehessen belőle húzni, majd a keményítőt is belekevertem.
  4. Egy sütőpapírra egy lapostányér méretű kört rajzoltam fel. Megfordítottam és beolajoztam, majd erre a körre simítottam fészek formára a habot.
  5. A sütőbe tettem és kb 1 órán keresztül szárítottam. Közben nem nyitogatjuk a sütőt!
  6. Mikor a sütőt kikapcsoltam, az ajtaját résnyire nyitottam és egy fakanállal kitámasztottam. Így hagytam teljesen kihűlni.
  7. Tálalás előtt a gyümölcsöket feldaraboltam, a tejszínhabot felvertem egy vaníliás cukorral. 
  8. A habcsók alapot egy tortatányérra tettem, majd rásimítottam a felvert tejszínhabot és megszórtam a gyümölcsökkel.


2 megjegyzés:

  1. Ügyes vagy. Nekem még a habcsók sem sikerült soha. Igaz, hogy az új sütőmmel még nem próbáltam.

    VálaszTörlés
  2. A helyzet az,hogy sok múlik a tojáson és azon is mennyire ismered a sütőd. Minden sütőnél más hőfokkal kell dolgozni. Legalábbis nálam ez volt a tapasztalat. Ne add fel, kis mennyiséggel érdemes próbálkozni és mellette feljegyezni a tapasztalatokat.

    VálaszTörlés