Oldalak

2016. február 12., péntek

Málnás fehércsokoládé torta - Levente 6. születésnapja





Málnás fehércsokoládé torta

Hozzávalók:

  • 4 tojás
  • 4 ek cukor
  • 4 ek liszt

Krém:

  • 2 dl tej
  • 2 púpos ek liszt
  • 1 tojás sárgája
  • 10 dkg vaj
  • 8 dkg cukor
  • 12 dkg fehér csokoládé

Töltelék:

  • 12 dkg málna
Tetejére:
  • 1,5 dl tejszínhab
  • 1 vaníliás cukor

Díszítés:

  • 2 doboz Smarties
  • 2 zacskó robbanó cukorka

Elkészítés:
  1. A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A torta forma aljába szabott sütőpapírt teszek.
  2. A piskótához a tojásokat szétválasztottam és a fehérjét kemény habbá vertem gépi habverővel.
  3. Beleszórtam apránként a cukrot és tovább habosítottam. Kellőképpen legyen kemény,de szép sima legyen a hab, a cukorszemcsék oldódjanak fel benne. 
  4. Végül a tojások sárgáját is belekevertem egyesével. 
  5. A lisztet óvatosan kevertem bele .Egyenletesen keveredjen el a liszt. Buborékos, habos legyen a tészta állaga a bele dolgozott levegőtől.
  6. Beleöntöttem a formába a tésztát, elsimítottam.
  7. Mérsékelt hőfokon sütöttem készre kb 20 perc alatt a piskótát.
  8. Rácsra borítottam, lehúztam a sütőpapírt és hagytam kihűlni.
  9. A krémhez a lisztet a tojás sárgájával és a tejjel simára kevertem, majd sűrű krémmé főztem. A csokoládét belekevertem, mikor elkészült és simára kevertem. Hagytam kihűlni.
  10. A vajat habosra kevertem a cukorral és a kihűlt krémmel.
  11. A piskótát félbe vágtam és megkentem a krém negyedével. Rászórtam a málnát (most fagyasztottat használtam), majd a krém másik negyed részét is rákentem.
  12. Ráhelyeztem a piskóta másik felét és mindenhol bekentem a maradék krémmel.
  13. Felvertem a tejszínhabot és bekentem vele a tortát. Keveset felhasználtam a díszítéshez.
  14. Végül Smarties, robbanó cukorkával és egy marcipán sünivel díszítettem.



3 megjegyzés:

  1. Isten éltesse a nagyfiút ! Nagyon finom tortákat kapott :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Bizony és még volt egy gesztenye torta is. :)

      Törlés
  2. Boldog szülinapot, Levente!

    VálaszTörlés