Oldalak

2016. január 12., kedd

Spanyol csirke sáfrányos rizzsel - LVK 3. Spanyolország

Sokáig nézegettem a spanyol ételek receptjeit és Paellát akartam készíteni,de keresztül húzták a számításaimat, ezért változtattam a terveimen. A sok megnézett recept után megalkottam egyet saját kútfőből és cseppet sem bántam meg. Nagyon finom lett. Sőt még hús nélkül is megállta volna a helyét.



Spanyol csirke sáfrányos rizzsel


Hozzávalók:

  • 1 egész csirkemell
  • 10 dkg apró csiperke gomba
  • 1 szál sárgarépa
  • 1 picike friss zellergumó
  • 1 kápia vagy kaliforniai paprika
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 5 dl paradicsomlé
  • 1 tk só
  • 1 ek balzsamecet
  • 1 tk cukor
  • 1 mk bors
  • 1 mk őrölt gyömbér
  • 1 mk római kömény
  • 1 kis csokor petrezselyem 
  • pár levél zeller
  • 1 dl fehérbor
  • 2-3 ek olívaolaj

Köret:

  • 2,5 dl kerek szemű rizs
  • kb 7 dl forró húsleves
  • 1 tk sáfrány
  • pici olaj

Elkészítés:

  1. A rizst megpirítottam az olajjal és felöntöttem a sáfránnyal elkevert forró húslevessel. Félrecsapott fedő alatt kis lángon puhára pároltam.
  2. A hagymát apróra vágtam a fokhagymával együtt és kis lángon forró olajban puhára pároltam. 
  3. A megtisztított répát és zellert lereszeltem és a hagymához adtam, majd az apróra vágott kápia paprikát is. (Aki szereti az erőset, tehet bele egy erős zöld paprikát is apróra vágva.) Puhára pároltam, majd hozzáadtam az egy evőkanálnyi balzsamecetet.
  4. A húst kockára vágtam és a zöldségekhez adtam. Fehéredésig pároltam őket együtt. Sóztam, borsoztam. Megszórtam őrölt gyömbérrel, római köménnyel.
  5. Beleszórtam a feldarabolt gombát.
  6. Meglocsoltam a fehérborral, végül hozzáadtam a sűrű paradicsomlét. Pici cukrot is tettem bele. Beleszórtam az apróra vágott petrezselyem felét és hagytam puhára főni.
  7. A végén belekevertem a petrezselyemzöld másik felét is és az elkészült sáfrányos rizzsel tálaltam.
  8. Zellerlevéllel díszítettem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése