2016. április 21., csütörtök

Töltött csirke csirkemájas töltelékkel töltve







Töltött csirke

Hozzávalók:
  • 1,5 kg-os egész csirke
  • bors

Töltelék:
  • 25 dkg csirkemáj szívvel
  • 1 közepes fej hagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • bors
  • pirospaprika
  • 2-3 szelet öreg kenyér vagy zsemle
  • 1 tojás
  • petrezselyem
  • zsír
    Elkészítés:
    1. A csirkét kívül-belül bedörzsöltem sóval,borssal és hagytam pihenni. 
    2. A töltelékhez a hagymát és a fokhagymát megpucoltam és apróra vágtam. 
    3. A kenyérszeleteket beáztattam vízbe.
    4. Kevés zsíron üvegesre pároltam a hagymát. 
    5. A májat közben a szívvel együtt az aprítóban finomra daráltam, majd hozzáadtam a hagymához. Megpároltam. Sóztam, borsoztam és az apróra vágott petrezselymet is hozzáadtam. 
    6. A kenyérből kinyomtam a vizet és a tojással együtt hozzá adtam a májhoz. 
    7. Alaposan összedolgoztam, majd pirospaprikával is ízesítettem. 
    8. Betöltöttem a csirkébe és összetűztem a nyakánál és a seggénél,hogy nehogy kifolyjon a töltelék.
    9. A sütőt előmelegítettem 220 fokra. 
    10. A csirke mellé a tepsibe teszek 2-3 diónyi zsírt és 3 dl vizet, majd lefedtem alufóliával és betettem a sütőbe. 
    11. 1,5-2 órát sütöm alufólia alatt és utána ropogósra sütöm.



    Ha sok lenne a töltelék, vacsorára kenyérrel fogyasztva is nagyon finom.




    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése