Oldalak

2015. szeptember 13., vasárnap

Mogyorós csokidarabos keksz Anna Olsontól - 12. Szakácsmustrára


A 12. Szakácsmustra keretein belül készült ez a nagyon finom és egyszerű keksz. Valószínűleg a másik receptre, amit kinéztem már nem lesz időm, csak valami csoda folytán. De előbb-utóbb biztosan azt is elkészítem majd. :D Anna Olson nagyon jó cukrász és szuper receptjei vannak. Engem mindenesetre meggyőzött.


Mogyorós csokidarabos keksz Anna Olsontól

Hozzávalók 24 db:

  • 11 dkg vaj
  • 1 csésze cukor vagy (1/2 csésze kristály  és 1/2 csésze barna cukor)
  • 1 tojás
  • 1 tk vanília aroma
  • 1 és 1/4 csésze liszt
  • 1 ek kukorica keményítő
  • 1/2 tk szódabikarbóna
  • 1/2 tk só
  • 1-1,5 csésze darabolt csokoládé (vagy pasztilla)
  • 1 csésze törökmogyoró (vagy pekandió)

Elkészítés:

  1. Egy száraz serpenyőben megpirítottam a törökmogyorót, majd hagytam kihűlni.Mozsárban kicsit összetörtem. A csokoládét feldaraboltam egy késsel.
  2. A vajat a cukorral krémesre kevertem egy fakanál segítségével.
  3. Hozzáadtam a tojást és a vanília aromát. Alaposan elkevertem.
  4. A szita segítségével hozzáadtam a lisztet, keményítőt, szódabikarbónát és sót.
  5. Összekevertem.
  6. Végül a mogyorót és a csokit is hozzádolgoztam.
  7. 1 evőkanálnyi adagokat golyóvá formáztam és egy tálcára rakosgattam. Betettem a hűtőbe 1 órára.
  8. 160 fokra előmelegítettem a sütőt.
  9. Két gáztepsit kivajaztam (vagy szilikonos sütőpapír) és 12-12 db golyót tettem bele 5-5 cm távolságra egymástól.
  10. 15-18 perc alatt megsütöttem őket. Kivettem és a tepsiben hagytam kihűlni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése