Oldalak

2015. június 9., kedd

Epertorta borkrémmel - Szülinapi tortánk




Epertorta borkrémmel


Hozzávalók:
Vizespiskóta

  • 5 tojás
  • 10 dkg cukornak megfelelő édesítő
  • 5 ek liszt
  • késhegynyi sütőpor
  • 5 ek hideg víz

Krém:

  • 1 csomag Aranka krémpor vaníliás
  • 0,5 dl fehérbor (olaszrizling)
  • 0,5 dl friss citromlé és a héja
  • 2,5 dl tej
  • 2 dl habtejszín
  • 2 ek natúr joghurt
  • 2 tk zselatinpor
  • ízlés szerint pici cukor vagy édesítő

Tetejére:

  • 70 dkg eper
  • 1 tortazselé
  • 2-3 ek cukor vagy ennek megfelelő édesítő

Elkészítés:

  1. Előmelegítem a sütőt 160 fokra.
  2. A piskótához a tojásokat az édesítővel, vizzel együtt a robotgépbe tettem és alaposan felvertem. Olyan legyen az állaga, mint mikor sima piskótát készítünk.
  3. Utána a sütőporral átszitált lisztet belekevertem kézi habverővel a felvert tojásba.
  4. Sütőpapírral bélelt 26 cm tortaformába öntöttem a masszát és készre sütöttem kb 30 perc alatt.
  5. Kivettem, rácsra borítottam és hagytam kihűlni.
  6. Amikor kihűlt tortatányérra tettem és tortakarikát tettem köré.
  7. A krémhez  felvertem keményre a habtejszínt. 
  8. Fél deci tejet felmelegítettem a mikróban és belekevertem a zselatint, majd a joghurtot is.
  9. A maradék tejjel, fehérborral, citromlével felvertem a krémport.
  10. A három összetevőt összekevertem, majd a piskótára simítottam.
  11. Betettem  hűtőbe egy fél órára.
  12. Megmostam és kicsumáztam az epret, majd a krémbe állítottam őket.
  13. Végül elkészítettem a zselatint is édesítővel, majd mikor picit kihűlt az eperre öntöm.
  14. Pár órára hűtőbe teszem.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése