Oldalak

2015. május 27., szerda

Svéd citromtorta - 23. Blogkostolóra


Részt veszek a 23. Blogkostolón, amit most Atkins Recepttár bonyolít le. Megtörtént a sorsolás és Sünit kaptam párnak, az ő oldaláról kell választanom valamilyen kedvemre való receptet. Nagyon sok finom és ötletes recptet találtam nála. Nem volt könnyű választani. de valahogy mindig visszatértem ehhez a torta recepthez. Így nem maradt más választásom, el kellett készítenem. Egyébként ő is egy játék során próbálta ki ezt a finomságot.
Nagyon szeretem a citromos édességeket, de most terhességi cukor miatt diétán vagyok, ezért édesítővel sütöttem meg. Nem bántam meg a választásomat! Lesz még recept, amit kipróbálok tőle, talán még a játék keretein belül.


Svéd citromtorta

Hozzávalók:

  • 15 dkg vaj vagy margarin
  • 15 dkg cukor vagy 20g folyékony édesítő (én ezt használtam)
  • 1 cs vaníliás cukor vagy 1 cs vanília sweet
  • 2 tojás
  • 1 citrom leve és héja
  • 10 dkg liszt

Elkészítés:

  1. A margarint felolvasztottam, majd hozzá adtam az édesítőt és tojásokat.
  2. Belekevertem a vaníliát, a citrom reszelt héját, végül a levét is.
  3. Simára kevertem a liszttel.
  4. Kivajazott és lisztezett 20 cm átmérőjű tortaformába öntöttem.
  5. 150 fokos előmelegített sütőben 35-40 perc alatt megsütöttem. Szaftos maradjon.


Megjegyzés: Valószínüleg az édesítő használata miatt volt egy kis vaj, amit nem szívott magába. Mikor kivettem a süteményt ott habzott mellette. Ezt leöntöttem róla. Gondolom cukor használatával ez nem fordul elő. Viszont ISTENI! Olyan az íze, mint a túrótortának.



Összesen :2422g, 1 adag (1 szelet) 60 g

100 gramm tápértéke:
 kcal: 62.62
 fehérje: 0.99
 szénhidrát: 3.37
 zsír: 4.91





adag(60g) tápértéke:kcal: 37.57
fehérje: 0.6
szénhidrát: 2.02
zsír: 2.94



4 megjegyzés:

  1. Nálam nem volt habzás, gyanítom tényleg a cukor miatt :)
    Örülök, hogy ízlett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet,hogy így elég a 10 dkg vaj is, nem tudom. A lényeg,hogy fini!

      Törlés
  2. Ezt a receptet én is készítettem már, tényleg isteni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az bizony! Bár én azt vallom,amiben citrom van az már rossz nem lehet!
      A szénhidrát tartalmát tekintve is nyugodtan megettem belőle két szeletet.:D

      Törlés