Oldalak

2015. május 4., hétfő

Cigánypecsenye



Cigánypecsenye


Hozzávalók:
  • 1,2 kg sertéstarja (kb 8 szelet)
  • 1 kg burgonya
  • 6 szelet füstölt szalonna
  • fűszerpaprika

Pác:

  • 2 ek minőségi mustár
  • bors
  • 1 ek fűszerpaprika
  • 1 fej fokhagyma
  • 4-5 ek olaj

Elkészítés:

  1. A tarját felszeleteltem ujjnyi vékonyságú szeletekre. NEM SZABAD KLOPFOLNI!
  2. A páchoz a fokhagymát apróra vágtam, majd minden hozzávalót összekevertem.
  3. A húsok mindkét oldalát megkentem és egy tálban egymásra pakoltam, majd állni hagytam 1-2 órára.
  4. A burgonyát ízlés szerint süssük ki olajban vagy készítsük el tepsiben fűszerekkel megszórva (oregánó, majoránna, kakukkfű).
  5. A szalonnát bőréig bevagdostam, hogy szépen kakastaréj módjára szétnyíljon sütés közben. Egy serpenyőben szép pirosra kisütöttem. A visszamaradt szalonnazsírt használom a hús hirtelen kisütéséhez, de csak közepes lángon. Kb 5 perc kell oldalanként a húsnak.
  6. A szalonnát picit megszórtam fűszerpaprikával és bőséges tálakat készítek, egy kis salátával körítve.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése