2015. április 18., szombat

Vaníliás gyümölcstorta




Vaníliás gyümölcstorta


Hozzávalók (26 cm):
Piskóta:

  • 6 tojás
  • 6 ek liszt
  • 6 ek cukor

Krém:

  • 3-4 ek eperlekvár
  • 1 csomag tejszín ízű pudinpor
  • 3,5 dl tej
  • 12 dkg vaj
  • 10 dkg cukor
  • 1 tk vanília

Gyümölcs:

  • 20 dkg eper
  • 3 kivi

Tetejére:

  • 2 cs piros tortazselé
  • 4 dl víz
  • 3 ek cukor

Díszítéshez

  • 2 dl habtejszín
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • díszcukor

Elkészítés
  1. A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A torta forma aljába szabott sütőpapírt teszek.
  2. A piskótához a tojásokat szétválasztottam és a fehérjét kemény habbá vertem gépi habverővel.
  3. Beleszórtam apránként a cukrot és tovább habosítottam. Kellőképpen legyen kemény,de szép sima legyen a hab, a cukorszemcsék oldódjanak fel benne. 
  4. Végül a tojások sárgáját is belekevertem egyesével. 
  5. A lisztet óvatosan kevertem bele .Egyenletesen keveredjen el a liszt. Buborékos, habos legyen a tészta állaga, a bele dolgozott levegőtől.
  6. Beleöntöttem a formába a tésztát, elsimítottam.
  7. Mérsékelt hőfokon sütöttem készre kb 30 perc alatt a piskótát.
  8. Rácsra borítottam, lehúztam a sütőpapírt és hagytam kihűlni.
  9. Közben a krémhez a pudingport a tejjel sűrűre főztem és hagytam kihűlni.
  10. A vajat a cukorral kihabosítottam és a kihűlt krémmel simára kevertem.Pici vaníliával ízesítettem.
  11. Egy tortatányérra helyeztem a piskótát és tortagyűrűt tettem köré.
  12. A kihűlt piskótát megkentem lekvárral, majd rásimítottam a krémet.
  13. A gyümölcsöket megtisztítottam, felszeleteltem és szépen elrendeztem a szeleteket a krém tetején.
  14. Elkészítettem a zselét is, majd mikor elkezd hűlni szépen a gyümölcsök tetejére kanalaztam.
  15. Betettem a hűtőbe. Tálalás előtt felvertem a habtejszínt. A tortagyűrűt levettem róla, majd a torta tetejére simítottam a habot és megszórtam a díszcukorral.







2 megjegyzés:

  1. Csini kis torta lett, biztos vagyok benne, hogy az ízére sem volt panasz! Hasonlót készítettem én is a napokban, hamarosan az enyém is felkerül majd a blogra :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem volt bizony. Bár én jobb szeretem a hagyományos változatot, amikor nincs krém,csak lekvár a gyümölcs alatt. De hát a fiúk jobb szeretik így. :D
      Akkor meg miért ne.

      Törlés