2015. április 26., vasárnap

Kávés fűszeres keksz



Kávés fűszeres keksz


Hozzávalók:

  • 25 dkg liszt
  • 12 dkg cukor
  • 12,5 dkg vaj
  • fél mokkáskanál szódabikarbóna
  • csipetnyi sütőpor
  • 1 dl tej
  • 2 teáskanál instant kávépor
  • 1 mokkáskanál fahéj
  • fél mokkáskanál gyömbérpor
  • késhegynyi őrölt szegfűszeg

Elkészítés:

  1. A tejet felmelegítettem és feloldottam benne a kávéport. Hagytam kihűlni, különben sokkal több lisztet vesz fel a tészta.
  2. A lisztet a cukorral és a fűszerekkel, szódabikarbónával, sütőporral összekevertem.
  3. Hozzáadtam a vajat és összemorzsoltam, majd a tej segítségével összegyúrtam.
  4. Ruganyos tészta legyen,de ne ragadós.
  5. Golyókat formáztam belőle és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem őket, kellő távolságba, majd a húsklopfoló segítségével kicsit lenyomtam.
  6. 190 fokos sütőben készre sütöttem. Rácson hagytam kihűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése