Oldalak

2015. február 14., szombat

Oreo kekszes torta - Levente 5. születésnapjára



Oreo kekszes torta

Hozzávalók(26 cm-es tortaformához)
  • 38 dkg liszt
  • 30 dkg cukor
  • 15 dkg cukrozatlan kakaó
  • 2 tk szódabikarbóna
  • csipet só
  • 3 dl víz
  • 3 dl kefír
  • 2 dl olaj
  • 4 tojás
Krém:
  • 50 dkg natúr krémsajt (Pilost használtam)
  • 4 dl habtejszín
  • 6 dkg porcukor
  • 20 db Oreo keksz (vagy az utánzatok)
Tetejére:
  • 20 dkg 60% kakaótartalmú csokoládé
  • 2 dl tejszín

Díszítés:
  • 5 db Oreo keksz
  • 1 dl tejszínhab

Elkészítés:
  1. A tésztához a száraz alapanyagokat egy tálban összekevertem.
  2. Egy kis tálban összekevertem a folyékony alapanyagokat a tojással és a száraz anyagokhoz adtam. Kanállal egyenletes masszává kevertem.
  3. Egy 26 cm-es tepsit kibéleltem sütőpapírral, a massza felét beleöntöttem.
  4. 160 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt készre sütöttem. Ugyanezt tettem a második adaggal is. Rácson teljesen kihűtöttem a tortalapokat.
  5. A csokoládé ganázshoz, ami a torta tetejére kerül, a csokit összetörtem és egy kisebb tálba tettem. 
  6. A tejszínt egy kis lábosban forráspontig melegítettem, amikor elkezdett felemelkedni azonnal lehúztam a tűzről és a csokoládéra öntöttem. 
  7. Hagytam 1-2 percig állni, majd egyenletesre kevertem.Fényes, selymes masszát kell kapni. 
  8. Hagytam szobahőmérsékletűre hűlni.
  9. A krémhez a krémsajtot és a porcukrot robotgéppel habosra kevertem, félretettem. A tejszínből kemény habot vertem és 3 adagban lazán hozzáforgattam a sajtkrémhez. 
  10. A kekszeket összetörtem és a krémhez kevertem. 
  11. Az egyik kihűlt tortalapot tortatálra tettem, megkentem a kekszes krémmel vastagon, majd óvatosan rátettem a második tortalapot. 
  12. Ennek a tetejét vékonyan bevontam a ganázs krémmel. Kicsit hagytam hűlni, majd újabb réteg ganázst kentem rá. 
  13. Egy kis felvert tejszínhabbal tálalás előtt bevontam és szétszedett kekszekkel díszítettem.
  14. Végül elkerültek rá a marcipándíszek is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése