Oldalak

2015. február 28., szombat

Bejgli




Bejgli


Hozzávalók:

  • 52 dkg liszt
  • 1 dl tej
  • 16 dkg vaj
  • 10 dkg zsír
  • 1 dkg élesztő
  • 2 tojás sárgája
  • 5 dkg porcukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 1 narancs reszelt héja
  • 1 citrom reszelt héja
  • 2 csipet só



Diós töltelék (1 rúdhoz)

  • 11 dkg darált dió
  • 60 ml víz
  • 6 dkg cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 narancs reszelt héja
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • fél mk fahéj
  • kis marék mazsola
  • 1,5 dkg darált keksz



Mákos töltelék (2 rúdhoz)

  • 21 dkg darált mák
  • 120 ml víz
  • 12 dkg cukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 narancs reszelt héja
  • 1 mk fahéj
  • 1 marék mazsola
  • 3 dkg darált keksz



Gesztenyés töltelék (1 rúdhoz)

  • 25 dkg gesztenyemassza
  • 1 tojás sárgája
  • 1 ek tejföl
  • 1 ek cukor



1. lekenés:

  • 1 tojás és 1 sárgája

2. lekenés

  • 1 tojás fehérje





Elkészítés:

  1. A lisztet, a vajat és a zsírt fél órára fagyasztóba tettem, hogy alaposan lehüljenek.
  2. A liszetet a porcukorral átszitáltam egy tálba. Hozzáadtama sót, a reszelt citrushéjakat és összekevertem. A hideg vajat, zsírt elmorzsolom a liszttel.
  3. Egy tálban összekevertem a tojások sárgáját, a hideg tejet , a vaníliás cukrot és az élesztőt.
  4. A morzsalékos lisztet összegyúrni az élesztős keverékkel. Gyorsan dolgozzunk.
  5. 4 egyenlő részre osztani. Érdemes mérleget használni.
  6. Hűtőbe téve min 30 percet pihenni hagyni a gombócokat.
  7. A diós töltelékhez a diót és a darált kekszet egy tálba tettem. A többi hozzávalót egy lábosba tettem és összefőztem lassan sziruppá.
  8. Utána ráöntöttem a dióra, alaposan elkevertem és kihűtöttem.
  9. A mákos töltéket is így készítettem el.
  10. A gesztenyés töltelék hozzávalóit simár kevertem.Nem szabad túl lágynak lennie.
  11. Kivettem egy tésztagombócot a hűtőből és 20x25 cm es téglalappá nyújtottam.
  12. Rákentem egy adag tölteléket, a szélétől 1 cm helyet hagytam szabadon.
  13. A tészta 3 oldalát behajtottam és feltekertem jó szorosan.
  14. A többivel is így jártam el. Kettesével tettem őket sütőpapírral bélelt tepsibe.
  15. 1 tojás és 1 tojás sárgáját villával jól felvertem és ezzel megkentem a bejgliket.
  16. Hagytam teljesen megszáradni, aztán tojásfehérjével is lekentem. Ismét megszárítottam.
  17. Légkeveréses sütőben 150-160 fokon szép pirosra sütöttem őket.
  18. Sütőből kivéve hagyni teljesen kihűlni, majd szeletelni.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése