Oldalak

2014. november 2., vasárnap

Narancsmázas kelt kuglóf - 67. VKF




Narancsmázas kelt kuglóf


Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 10 dkg cukor
  • 1 narancs héja
  • 15 dkg olvasztott vaj
  • 1,5 dl tej
  • csipet só
  • 2 tojás
  • 1 tk vanília kivonat
  • 3 dkg élesztő
  • 2 ek kakaópor
  • 5 dkg kalifa mediterrán mix

Tetejére:

  • 1 tojás fehérje
  • 12 dkg porcukor
  • narancs fissen facsart leve
  • díszítésnek kalifa mediterán mix
Elkészítés:

  1. A dagasztó gépben dolgoztam össze a tésztát. A kakaóporon és az aszalványokon kívül mindent beletettem és fánkszerű tésztává dagasztottam a géppel.
  2. Mikor ez kész ketté osztottam és az egyik felét a gépben hagytam és hozzá dolgoztam a géppel a kakaóport is.
  3. Deszkán téglalap alakúra nyomkodtam őket és közben beledolgoztam az aszalványokat.
  4. Egymásra tettem őket,feltekertem és mint a rongyot két irányba megtekertem és beletettem a szilikon kuglóf formába.
  5. Hagytam a duplájára kelni.
  6. Előmelegítettem a sütőt 180 fokra és kb 45 55 perc alatt megsütöttem. Félidőben betakartam a tetejét alufóliával, nehogy megégjen.
  7. Hagyom a formában kihűlni.
  8. Közben a tojásfehérjét felvertem a cukorral, szép fényesre és krémesre.A narancs levével ízesítettem.
  9. A formából kiborítottam és a cukormázzal megkentem a kuglófot és megszórtam egy kevés aszalt mazsolával és citrussal.




4 megjegyzés:

  1. Finom és igen mutatós kuglóf. :)
    Ha van kedved játszani a 67. VKF! kiírásának tökéletesen megfelelne ez a recept, szívesen látnálak vele az összefoglalóban :) Bővebb információt a következő linken olvashatsz: http://abroszra-valo.blogspot.ro/2014/10/vkf-67-fordulo-kelt-teszta-ezer-arca.html

    VálaszTörlés
  2. De nagyon szép ez a kuglóf! Nagyon finom lehetett!
    Melinda láttam jelezted hogy lenne kedved játszani, kérnélek hogy írd már be magadat a bejegyzett játéknál is!

    VálaszTörlés
  3. Szépséges ez a kuglóf :)
    Éva játékán úgy alakult, hogy én készítek neked Mikulás csomagot, kérlek küldd el nekem a postacímedet a sunisuti.samu@gmail.com-ra. Köszönöm és várom nagyon!

    VálaszTörlés