Oldalak

2014. szeptember 21., vasárnap

Szilvás pite






Szilvás pite

Hozzávalók
Tészta
  • 40 dkg liszt
  • 15 dkg zsír
  • 15 dkg cukor
  • 1 sütőpor
  • 2 ek tejföl
  • 3 tojás sárgája
Töltelék

  • 1 kg szilva
  • ízlés szerint cukor
  • ízlés szerint fahéj
  • 3-4 ek kekszmorzsa vagy kenyérmorzsa

Elkészítés:
  1. A szilvákat kimagoztam, félbe vágtam és fahéjas cukorral megszórva félre tettem. 
  2. A tészta hozzávalóit összegyúrtam és kettéosztottam, 2/3 és 1/3 arányban
  3. Kinyújtottam a nagyobbik gombócot és a kizsírozott tepsibe igazítottam. 
  4. Megszurkáltam villával.
  5. Megszórtam a morzsával a lapot. Ráhelyeztem a belsejével lefelé a szilvákat és szórtam még rá fahéjjal elkevert cukrot.
  6. A kisebbik gombócból rudakat sodortam és rácsként a szilva tetejére helyeztem.
  7. 160 fokos előmelegített sütőben szép pirosra sütöttem. 
  8. Miután kivettem hagytam kicsit hűlni, aztán felkockáztam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése