2014. szeptember 14., vasárnap

Mákos ropogós




Mákos ropogós
Hozzávalók:

  • 40 dkg liszt
  • 5 dkg mák
  • 25 dkg vaj
  • 1 csapott ek só
  • 1 dl tejföl
  • 1 sütőpor
  • 1 tojás sárgája

Tetejére:

  • 1 tojás fehérje
  • reszelt sajt
Elkészítés:
  1. A száraz hozzávalókat összekevertem, majd a vajat elmorzsoltam vele.
  2. Hozzáadtam a tejfölt és a tojás sárgáját és rugalmas tésztát gyúrtam belőle.
  3. 1 centi vastagra kinyújtottam, megkentem a tojás fehérjével és megszórtam sajttal.
  4. Csíkokra vágtam és sütőpapíros tepsibe tettem őket, majd 180 fokos sütőben szép pirosra sütöttem.



4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, már én is csináltam ilyet! A "fagyi játékodnak"nincs összefoglalója?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Guszta és milyen finom. Sajnos nem is lesz,töröltem a játékot. :(

      Törlés
  2. Jó, hogy eszembe juttattad ezeket a rudakat, már elég rég nem készítettem. Nagyon szépek lettek a te rúdjaid. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen. Már régóta szerettem volna ilyesmit sütni.

      Törlés