2014. július 14., hétfő

Tonhalas pizza jól bevált tésztával





Tonhalas pizza 


Hozzávalók:

  • 30 dkg liszt
  • 2 dkg élesztő
  • 2 ek olaj
  • 1 tk (mangalica) zsír
  • 1 csapott tk só
  • kb 1,5-2 dl víz vagy tej
  • csipet cukor

Mártás:

  • 1 gerezd fokhagyama
  • kevés olaj
  • 1,5 dl paradicsomlé
  • bors
  • bazsalikom
  • cukor
  • balzsamecet

Tonhalas feltét:

  • 30 dkg olajos tonhal
  • negyed citrom leve
  • 1 paprika
  • 1 nagy paradicsom
  • 12-15 dkg reszelt sajt
  • 1 kis fej hagyma
  • fekete olajbogyó

Elkészítés:

  1. A tésztához a lisztet elkevertem a sóval és összemorzsoltam a zsiradékkal és az olajjal.
  2. Az élesztőt felfuttattam a langyos cukros vízben. 
  3. Ruganyos tésztát gyúrtam.
  4. Duplájára kelesztettem.
  5. Az öntethez az olajat felforrósítottam és az apróra vágott fokhagymát megfuttattam benne. Hozzáadtam a paradicsomlét.
  6. Ízesítettem és sűrű mártássá főztem.
  7. Hagytam kihűlni.
  8. A tepsit kikentem vajjal. Kézzel kinyújtottam a tésztát, majd beigazítottam a tepsibe.
  9. Megkentem a mártással.
  10. Megszórtam a lecsepegtetett tonhallal, a szeletelt paprikával, hagymával és a felkockázott paradicsommal, olajbogyóval.
  11. Ráfacsartam a citrom levét és megszórtam a reszelt sajttal.
  12. 220 fokos sütőben szép pirosra sütöttem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése