2014. július 14., hétfő

Kalocsai ropogós







Kalocsai ropogós


Hozzávalók (kb 100db)

  • 1 kg liszt
  • 10 dkg zsír
  • 10 dkg vaj
  • 4 dkg só
  • 15 dkg sajt
  • 1 tk köménymag
  • 2 tojás
  • szóda
  • 1 sütőpor

Elkészítés:

  1. A lisztet elkevertem a sóval és a sütőporral.
  2. A zsiradékokkal elmorzsoltam.
  3. Végül hozzáadtam a sajtot, köménymagot, a tojást és szóda segítségével összegyúrtam.
  4. Az ostyasütőt elkezdtem átforrósítani. Jó forrónak kell lennie.
  5. A tésztából diónyi gombócokat készítek és felsorakoztatom őket.
  6. Kettesével sütöm őket. Összenyomom a sütőt, várok kicsit, majd megfordítom és ismt várok kicsit.
  7. Egy deszkán kés hegyének segítségével kiszedem a megsült ostyát. Jöhet is következő.







2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek! Gyerekkoromban Anyukám is gyakran sütött hasonlót....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Nekem a nagymamám készítette mindig,de mostmár enyém a sütő. :D

      Törlés