Oldalak

2014. március 23., vasárnap

Kevert tésztás szilvás kocka




Kevert tésztás szilvás kocka

Hozzávalók:
  • 25 dkg vaj
  • 5 db tojás
  • 12,5 dkg cukor + a szóráshoz (eredetileg 25 dkg a cukor)
  • 1 sütőpor
  • 1 vaníliás cukor
  • kb 1,5-2 dl tej
  • 35 dkg liszt
  • szilva
  • 1 tk fahéj
Elkészítés:

  1. A vajat a cukorral és a tojások sárgájával kikevertem. 
  2. A tojásfehérjét kemény habbá vertem. 
  3. A liszttel elkevert sütőport hozzákevertem a vajas masszához, majd a tejet is beledolgoztam.
  4. Végül óvatosan beleforgattam a felvert tojásfehérjét. 
  5. A tepsit kivajaztam és belesimítottam a masszát. 
  6. A sütőt 170 fokra előmelegítettem. 
  7. A szilvát kimagoztam és kb 2 ek cukorral és a fahéjjal összekevertem, majd a tészta tetejére rakosgattam. 
  8. Jó sok legyen rajta, minden hová jusson belőle. 
  9. A tálban maradt fahéjas cukrot rászórtam. 
  10. Betettem a sütőbe és 150 fokon kb 30 perc alatt szép pirosra sütöttem. Tűpróbát kell végezni!


2 megjegyzés:

  1. Gyakran sütöm én is, amikor érik a szilva :-) Nagyon finom süti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony,nagyon finom. A tésztáját azért kedvelem, mert minden idénygyümölcshöz passzol. :D

      Törlés