Oldalak

2014. március 19., szerda

Gesztenyetorta





Gesztenyetorta

Hozzávalók:
Piskóta: 
  • 6 tojás
  • 6 ek cukor
  • 6 ek liszt

Krém: 

  • 5 dl tej
  • 2 csomag csokoládé puding
  • 2 vaníliás cukor
  • 25 dkg vaj
  • 18 dkg cukor
  • 35 dkg gesztenye massza
  • 3 ek meggylekvár

Díszítéshez:
  • 15 dkg gesztenye massza
  • 5 dkg narancsos étcsokoládé


Elkészítés:
1.     A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A tortaforma vagy tepsi aljába szabott sütőpapírt teszek.
2.     A piskótához a tojásokat szétválasztottam és a fehérjét kemény habbá vertem gépi habverővel.
3.     Beleszórtam apránként a cukrot és tovább habosítottam. Kellőképpen legyen kemény,de szép sima legyen a hab, a cukorszemcsék oldódjanak fel benne. 
4.     Végül a tojások sárgáját is belekevertem egyesével. 
5.     A lisztet óvatosan kevertem bele. Egyenletesen keveredjen el a liszt. Buborékos, habos legyen a tészta állaga a bele dolgozott levegőtől.
6.     Beleöntöttem a formába a tésztát, elsimítottam.
7.     Mérsékelt hőfokon sütöttem készre kb 30 perc alatt a piskótát.
8.     Rácsra borítottam, lehúztam a sütőpapírt és hagytam kihűlni.
9.     A pudingport, a vaníliás cukrot a tejjel csomómentesre kevertem, majd sűrű krémmé főztem. Kihűtöttem. 
10. A vajat a cukorral habosra kevertem és ízesítettem a gesztenye masszával. 
11. A kihűlt csoki krémet kanalanként hozzákevertem. 
12. A piskótát félbe vágtam és megkentem 3 ek meggylekvárral, majd a krém kicsit több mint 1/3 részével. 
13. Ráteszem a másik felét. Szépen megkentem körben is, aztán a tetejét. 
14. A maradék krémmel kidíszítem. Hűtőbe tettem. 
15. A díszítéshez felhasználom a meghagyott gesztenye masszát. Kilapítottam körülbelül egyenlő vékonyságúra. A csokoládét felolvasztottam, majd a gesztenyére kentem. Amit aztán felvágtam és egy tányéron a hűtőbe tettem. 
16. Óvatosan bánjunk vele, mert könnyen szétesik a gesztenye. 
17. Mikor alaposan lehűlt feldíszítettem vele a tortát.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése