2014. március 27., csütörtök

Burítós szederrel


Burítós szederrel

Hozzávalók:
Piskóta:
  • 12 tojás
  • 10 evőkanál liszt
  • 2 evőkanál kakaópor
  • 12 evőkanál cukor 
Krém:
  • 25 dkg ráma
  • 14 dkg cukor
  • 20 dkg darált dió
  • 5 dkg mazsola meleg vízbe áztatva
  • 0,5 l habtejszín (Hullala) 
  • 6 dl tej
  • 7 ek liszt
  • 1 vaníliás cukor
Csoki öntet:
  • 10 dkg vaj
  • 10 dkg cukor
  • 2 ek kakaópor
Extra:
  • 2 dl házi szeder lekvár
Elkészítés:

  1. Két piskótát készítettem. Egy kakaósat  és egy simát.
  2. A krémhez a lisztet a tejjel simára kevertem, hozzáadtam a vaníliát és sűrűre főztem. Hagytam kihűlni. 
  3. A mazsolát meleg vízben puhulni hagytam. 
  4. A vajat a cukorral kikevertem. 
  5. A kihűlt krémet hozzákevertem. 
  6. Hozzáadtam a darált diót és a mazsolát is.
  7. A sima piskótát egy nála nagyobb tepsibe helyeztem, megkentem a lekvár felével, megkentem a krém felével és rátettem a kakaós piskótát. 
  8. Azt is megkentem lekvárral és a maradék krémmel. 
  9. Lefedtem fóliával és egy éjszakára hűtőbe tettem.
  10. Másnap fogtam egy nagy tortatányért. 
  11. Felvertem a tejszínhabot.
  12. A csokiöntet hozzávalóit összeforraltam és hagytam langyosra hűlni. 
  13. Kanállal elkezdtem szaggatni a piskótát a tányérra, egy sor után meglocsoltam csokiöntettel és megkentem tejszínhabbal, rá megint piskóta. kupolát formáztam belőle. 
  14. A végén az egészet bekentem tejszínhabbal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése