2014. március 15., szombat

Bunda nélküli töltött káposzta


Bunda nélküli töltött káposzta

Hozzávalók:
  • 50 dkg darált hús
  • 1 tojás
  • 3 fej hagyma
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • 0, 5 kg savanyú káposzta apró
  • 0,5 kg édes káposzta
  • bors
  • kevés pirospaprika
  • 3 ek liszt
  • babérlevél
  • egész bors
  • 20-30 dkg füstölt oldalas
  • kb 0,5-1 L húsleves
  • 1 ek darált paprika vagy pirosarany
  • kevés zsiradék
  • 1 erős paprika
Elkészítés:

  1. A hagymát apróra daráltam. 
  2. A fokhagymát felaprítottam apróra. 
  3. A hagyma 1/3 részét a darált húshoz adtam a fokhagymával együtt. Sóztam, borsoztam, megszórtam egy kevés pirospaprikával és belekevertem a rizst,végül a tojást is hozzá adtam. 
  4. Gombócokat készítettem belőle. 
  5. A friss káposztát legyalultam, kicsit besóztam, majd leforráztam. 
  6. Kb 5 percig állni hagytam a forró vízben.
  7. Lecsepegtettem.
  8. Egy nagy fazékban megpároltam a hagymát, majd mikor már üveges hozzáadtam a darált paprikát. 
  9. Félre húztam a forró lapról. 
  10. A káposzta felét rászórtam, majd elhelyeztem a gombócokat rajta. Megszórtam a felkockázott füstölt oldalassal, végül befedtem a többi káposztával. Megszórtam a liszttel és egy kevés pirospaprikával. Ráöntöttem a húslevest. Ne ússzon a káposzta! Adtam hozzá babérlevelet, erős paprikát és egész borsot, majd rátettem a fedőt és kb 2 óra alatt készre főztem. 
  11. Tejföllel és friss kenyérrel tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése