Oldalak

2014. február 19., szerda

Töltött gombafejek és burgonya hajók


Töltött gombafejek

Hozzávalók:
  • személyenként 3 db nagy fej champion gomba
  • 1 kis fej hagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 vékony szelet szalonna
  • 3 dkg vaj
  • 3 dl tej
  • bors
  • kakukkfű
  • 1 teáskanál liszt,
  • 10 dkg reszelt sajt vagy egy kevés feta
  • olívaolaj
Elkészítés:

  1. A vajat felolvasztottam, hozzátettem a lisztet. 
  2. Picit hagytam pirulni, majd felöntöttem tejjel.
  3. Sóztam, borsoztam és nem túl sűrűre összefőztem. 
  4. Beletettem a végén a sajt felét is. 
  5. Megtisztítottam a gombákat, a szárát apróra vágtam. 
  6. A hagymát és a fokhagymagerezdet is felaprítottam. 
  7. A szalonnát felkockáztam. 
  8. A szalonnát megpirítottam.
  9. Hozzá tettem a gomba felaprított szárát, a hagymát és a fokhagymát, a kakukkfüvet.
  10. Megpároltam.Felöntöttem a besamel mártással és összeforraltam.
  11. A gombákat az aljával felfelé tettem egy kiolajozott tepsibe és belekanalaztam a mártást. 
  12. Tetejére egy kis reszelt sajt, majd befedtem alufóliával és 160-180 fokos sütőben megsütöttem.


Töltött burgonyahajók

Hozzávalók:
  • személyenként 1,5-2 nagyobbacska burgonya
  • olívaolaj
  • 2 szelet szalonna
  •  2 fej lilahagyma
  • 2 paradicsom
  • 30 dkg darált hús
  • pár szikkadt zsemle vízbe áztatva
  • 1 tojás
  • 1 gerezd fokhagyma
  • bors
  • pirospaprika
  • petrezselyem
  • sajt
Elkészítés:

  1. A burgonyát megpucoltam, megmostam, kivájtam a közepüket. 
  2. A "hulladékot" vagyis a közepét a tepsibe szórtam. 
  3. Megtisztítottam a zöldségeket, majd az egyik hagymát apróra vágtam a fokhagymával együtt és a darált húsra szórtam. Hozzáadtam a zsemlét, a tojást és a fűszereket is. 
  4. Alaposan összedolgozom. 
  5. A krumplihajókat betettem a tepsibe és mindegyikbe tettem a fasírt alapanyagból. 
  6. A másik hagymát felkarikáztam és raktam egy-egy karikát minden hajóra, a többit mellészórtam. 
  7. Így tettem a paradicsommal is.
  8. A szalonna szeleteket kettőbe vágtam és a hajók közé helyeztem. 
  9. Óvatosan picit megsóztam a zöldségeket.
  10. 160-180 fokos sütőbe tettem lefóliázva, majd mikor már puha fólia nélkül sütöttem, míg piros lett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése